top of page

מאמרים :

גלעד ערמון - דברים שלא כדאי לפספס


שלום לכולם,

אתר ששווה לבקר בו:

הארגון positive coaching alliance הוא ארגון שהציב לעצמו מטרה להגביר את האימון החיובי, בכל ענפי הספורט, בכל הגילאים. החומרים באתר מתאימים למאמנים, לספורטאים, להורים, למנהיגים ומנהלים וגם לשופטים ואנשי מזכירות. https://devzone.positivecoach.org/

באתר (בקישור למעלה) כלים למאמנים מתחילים, עצות איך לגייס שחקנים או לבחון שחקנים לקבוצה, מה לעשות במקרה של ויכוח עם הורה, ציטוטים לכל מצב, עבודת צוות, דקות משחק, התמודדות עם בריונות ובעיות אחרות בקבוצה, בניית אופי, התמחות בספורט אחד בגיל צעיר, הצבת מטרות, מניעת הטרדה מינית, לחץ ופציעות.

בין היועצים הבכירים לארגון:

סטיב קר (אלוףNBA בתור שחקן ובתור מאמן),

קרול דווק (פסיכולוגית מובילה בתחום פיתוח כישורי למידה והצלחה, מחברת הספר mindset – כוחה של נחישות)

וגם: שיין באטייה (אלוף NCAA ו-NBA, שחקן שנחשב למודל לחיקוי בכל מקום בו שיחק), רותי בולטון (שחקנית WNBA לשעבר ומדליסטית אולימפית), אר סי ביופורד (מנהל בכיר בסן אנטוניו ספרס ושותף בפרויקט peace players שמתקיים גם בישראל), ג'רי קולאנג'לו (יו"ר USA basketball, האיש שאחראי על הרכבת נבחרת ארה"ב, מהצוות עד השחקנים), דן קויל (מחבר הספרים the talent code, the little book of talent), טארה ונדרוויר (מאמנת מכללת סטנפורד בארה"ב), פיל ג'קסון (שיחק ואימן ב-NBA וזכה ב-11 אליפויות בתור מאמן), דוק ריברס (שיחק ואימן ב-NBA, זכה באליפות בתור מאמן), בראד סטיבנס (מאמן NBA)


ספר ששווה לקרוא:

כוחה של נחישות, קרול דווק.

מיינדסט (הלך רוח) הוא הדרך בה אנחנו מתייחסים לאירועים שמתרחשים בחיינו והצורה בה אנחנו מפרשים אותם. מדובר בגישה או נטייה מנטלית להתייחסות למציאות. בספר מבריק שמתבסס על מחקר רב שנים, דווק פותחת פתח למאמנים ולמחנכים בכל העולם לעשות את תפקידם יותר טוב.


רשימת צפייה ביוטיוב ששווה לצפות בה:

הקדמה קצרה: בשנה האחרונה נכנסתי מעט עמוק יותר לעולם היוטיוב. בעידן שבו יש המון חומר זמין – בכל מדיה, כל הזמן, בכל מקום – כדאי למצוא קליפים שווים ולא לאפשר להם להיעלם ולא לשכוח איפה ראיתי את זה ומה בדיוק היה שם.

התחלתי להרכיב רשימות צפייה (playlist) שיכילו סרטונים על שחקנים או מאמנים או נושאים כדי שאוכל לחזור לנושא כל פעם שאצטרך או כשארצה לשתף עם אחרים.

הרשימה הראשונה שהכנתי והיא גם הראשונה שאמליץ עליה היא של, איך לא, מייקל ג'ורדן ואפשר להיכנס אליה בלחיצה כאן.


סרטון ששווה לצפות בו:

סטיב קר מספר על אחד הרגעים המשמעותיים לפני שהחל לאמן, בו נשאל על ידי מאמן שהוא מעריך "איך תאמן את הקבוצה שלך?"

קר לא הבין כל כך את השאלה ושאל "מה, זאת אומרת איזה התקפה נשתמש?"

והוא אמר לו "לא, מה חשוב לך? תבחר 10 רעיונות או מושגים שחשובים לך, ואז תצמצם אותם לארבעה, וכל יום צריך לשקף את הערכים האלה."


כתבה ששווה לקרוא:

בטור נהדר באתר the players tribune, דון סטיילי, אחת המאמנות המובילות בארה"ב, מספרת על חשיבות הקשר בין המאמנת (מאמן) לבין השחקנית (שחקן):

אני צריכה חיבור אישי עם כל שחקנית. אני, כמוהן, צריכה להשקיע ולהיות מעורבת בזה. משהו מלבד כדורסל צריך למשוך אותי אליהן. כדורסל הוא המכנה המשותף המיידי בינינו, כמובן, אבל אני מדברת על הרמה האישית. אני אוהבת שיש משהו נוסף.

אפשר לקרוא את הטור המלא (באנגלית) בלחיצה כאן.


שיר ששווה לשמוע:

אני מאוד אוהב להתחיל כל שנה עם השיר של קאשי ואברהם טל – לך עם זה. משהו באנרגיות ביחד עם המילים מחבר מצוין את הרעיון שאני רוצה להעביר לשחקנים או לשחקניות.


אשמח לשמוע מכם פידבק בהמשך, אפשר למצוא אותי בכתובות הבאות:

פייסבוק: Gilad Armon

טלפון: 052-5809934

לעוד מאמרים של גלעד לחצו על התמונה!


תמיד קדימה,

גלעד.

bottom of page